[newbie] shanim vzorovou konfiguraci

David Trcka trcka at poda.cz
Mon Feb 26 11:22:53 CET 2001

Zdravim,

inspirovan prednaskou na SLT2001, trosku si hraju s BIRDem. Bohuzel
slozitost konfigurace jednotlivych protokolu je dost velka na to, abych to
z fleku rozchodil bez problemu.
Proto hledam nejaky vzorovy konfiguracni soubor, takovy nejaky
"plug'n'play" na OSPF. Abych ho mohl dat na vsechny routery (pokud mozno
bez lokalnich zmen - prozatim) a ono by to fungovalo. Zkousel jsem neco
zplodit sam, ale nefunguje to tak, jak bych ocekaval.
Topologie: LAN 192.168.1.0/24, pripojene 2 PC, v kazdem 2 sitovky, jedna
do LAN, druha mimo (10.0.1.0/24 resp. 10.0.2.0/24).
Ocekavam: na kazdem z tech PC uvidim routu na externi sitovku toho druheho
a po odpojeni nektereho z nich ty routy zase zmizi
Vysledek: na kazdem z tech PC se sice objevi routa na 10.0.neco toho
druheho, ale po jeho odpojeni nezmizi.

Moje konfigurace:

debug protocols all;

protocol direct {
        interface "*";
}

protocol kernel {
        persist;
        scan time 20;
        export all;
        import all;
}

protocol device {
        scan time 10;
}

protocol static {
}

protocol ospf {
        area 0.0.0.0 {
                interface "eth*" {
                };
        };
        export all;
        import all;
}

V syslogu vypisuje neco jako "route 10.0.2.0/24: seen" a nevyhodi ji
pryc. Nebo to mozna trva moc dlouho na to, abych se dockal :)

Dal by se nekde sehnat nejaky vzor, ktery dela to, co ted pozaduju?

Dik

    David Trcka, network administrator
  PODA s.r.o., Internet Service Provider
Ostrava, 28. rijna 150, The Czech Republic
        Voice/Fax: +420 69 6612600
        PGP KeyID: DAE55DA4